ápr 6, 2025
- Tanulási nehézség (figyelem, koncentráció hiánya, tanulmányi eredmény romlása, fáradékonyság, bizonytalan feladatvégzés, teljesítményszorongás, célok és motiváció hiánya, iskolai és egyéb eredményesség alulértékelése, túlzott kritikusság, stb.)
- Magatartási problémák (beilleszkedési probléma, agresszivitás, nyugtalanság, túlmozgás vagy éppen visszahúzódás, iskolakerülés, igazság gyakori elferdítése, stb.)
Nagyobbaknál: drog-probléma, pályaválasztási és továbbtanulási bizonytalanság, szexualitás kérdésköre, párkapcsolati nehézség vagy szakítás, baráti kapcsolatok sérülése, serdülőkori változások elfogadása, stb. - Súlyosabb konfliktusok szülővel, pedagógusokkal, osztálytársakkal, vagy az iskola más tanulóival
- Érzelmi természetű problémák (szorongás, szégyenlősség, gátlásosság, önkifejezés nehézsége, érdeklődés és öröm képességének elvesztése, kötődési és elengedési problematika, elkülönülés a társaktól, túlzott érzékenység, erős érzelmi kitörések, tartós lehangoltság és szomorúság, testkép vagy énkép zavar, önkárosító gondolatok vagy cselekvések, stb.)
- Konkrét dolgokhoz nem köthető félelmek vagy túlzott aggodalmak, ill. félelem bizonyos tárgyaktól, emberektől, helyzetektől, idegenektől, egyedülléttől, stb.
- Pszichoszomatikus problémák negatív orvosi diagnózis mellett (pl. alvási nehézség, asztma, reggeli rosszullét, szédülés, gyakori fejfájás, gyengeség-érzet, mellkasi szorítás, stb.)
- A gyermek életében olyan esemény vagy változás történik, ami számára traumatikus hatású, és nehezen feldolgozható lehet, vagy erős bizonytalanságérzést kelthet benne (baleset, haláleset, szeretett személy elvesztése, válás, költözés, a szülő tartós távolléte, alkoholizmus a családban, verbális vagy fizikai bántalmazás, stb.)
